Dubbele aanvraag energiecontract? Geen probleem

Het kan gebeuren. Je hebt per ongeluk twee keer een energiecontract aangevraagd. Je bent niet de enige hoor. Het gebeurt de beste. Wat gaat er mis? Het kan bijvoorbeeld zijn dat je dacht eerst een offerte te ontvangen óf je hebt simpelweg te vaak op de aanvraagbutton geklikt. Geen paniek. Wij leggen je uit wat je moet doen bij een dubbele aanvraag.

Fout in naam of e-mailadres kan gebeuren
Stel: je hebt een fout gemaakt bij het invullen van je gegevens in onze energievergelijker. Hierdoor is de aanvraag van je nieuwe energiecontract niet helemaal goed gegaan. Je hebt bijvoorbeeld je naam niet goed gespeld, of een e-mailadres opgegeven dat niet klopt. Dat kan natuurlijk een keer gebeuren. Vervolgens doe je de aanvraag voor exact hetzelfde contract opnieuw, omdat je dénkt dat deze fout dan gecorrigeerd wordt. Dit blijkt niet het geval te zijn. De éérste aanvraag is al doorgestuurd naar de energieleverancier. De tweede aanvraag vervalt dan automatisch, omdat de leverancier deze ziet als een ‘duplicaat’. De eerste aanvraag blijft geldig.

Aanvraag wijzigen via energieleverancier
Wat moet je doen? Neem na twee werkdagen contact op met de nieuwe energieleverancier om de wijziging door te geven. Neem je direct contact op? Dan kan het gebeuren dat je aanvraag nog niet is verwerkt. Aanpassen is dan nog niet mogelijk. Let op! Heb je een verkeerd e-mailadres opgegeven? Dan kan het gebeuren dat je geen bevestiging ontvangt. Neem in dat geval ook contact op met je nieuwe leverancier.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back To Top